Książka pod choinkę

Jaką książkę warto kupić pod choinkę? Załóżmy nowy wątek dotyczący nowości wydawniczych. Możemy podawać w nim krótką charakterystykę osoby, dla której chcemy kupić prezent – książkę i prosić o poradę. 

Ja zacznę od mojej córeczki. To najmłodszy czytelnik 3,5 letni, który bardzo lubi książki. W domu czytamy ich wiele, sięgamy po pozycje dla nieco starszych dzieci, bo te dla 3-latków już nie wystarczają. Moja mała pokochała Pipi Lansztrum. Dużo czytamy książek szwedzkich autorów, które są wydawane między innymi przez Zakamarki (to świetne teksty i bardzo ładnie ilustrowane). Chciałabym jednak sięgnąć po teksty rodzimych pisarzy i nie wiem, które pozycje wybrać. Nie znam współczesnych autorów literatury dla dzieci. Co warto kupić? Co Wy czytacie dzieciom? Pomóżcie.

Anna Mirska-Czerwińska

koordynatorka kursu  internetowego

Witam Aniu :)
Ja również zastanawiam się nad wyborem prezentu dla mojej 4 letniej wnuczki Martusi. Wiem od niej i dziewczynek, które odwiedzają moją bibliotekę, że uwielbiają KSIĘŻNICZKI:)
Moja wnusia mieszka z rodzicami na wsi, uwielbia zwierzęta a zwłaszcza krówki lubi zabawy w dom jet wspaniała mamą dla lalek i misiów ma 2 letniego braciszka. Uwielbiają wyprawy do wesołego miasteczka , który często „udoskonala” zabawy w domu czy na podwórku itp. Nasze spotkania są nie takie częste jak bym sobie tego życzyła, ale kiedy tylko się spotykamy to oczywiście czytamy, czytamy i czytamy…. 
Na ten moment zastanawiam się nad kilkoma pozycjami tj. „Mój królewski skarbiec” książeczka jest fajnie wydana- torebka z uszkiem a w niej zbiór czarodziejskich opowieści o księżniczkach:)
Druga pozycja z serii ZRĘCZNY MALUCH pt. „Sznurkowe przebieranki”, Fabisińska Liliana. jest to książka z kolorowymi sznureczkami! Dziecko może je wplatać w karty książki przez specjalne otwory. To wspaniała, stymulująca zabawa dla najmłodszych czytelników, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z czytaniem. Rozwija wyobraźnię, sprawność manualną dziecka, uczy nazywania kolorów i kształtów. 
Następna „Poznajmy się! Mieszkańcy różnych stron świata”.Edukacyjne puzzle obrazkowe Fabisińska Liliana, 
„Śliczne Królewny” Fabisińska Liliana 
W/w książeczki to moje skromne sugestie … sama nie przestaje poszukiwać…
W ubiegłym roku moja dorosła córka Kamila napisała książeczkę dla siostrzenicy pt. „Pierwszy dzień Martusi” chcieliśmy ja wydać ale trzeba dopracować ilustracje i znaleźć drukarnię czy wydawcę???!!! to byłby PREZENT;0
POZDRAWIAM i liczę NA PROPOZYCJE od koleżanek:)

Alicja Goryńska

Biblioteka Publiczna im. J. Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim

Natomiast mojej córce Jagnie (16 lat) gwiazdorek przyniesie Imię róży – myślę, że trafił idealnie w jej gusta.
Miłych zakupów ;)

Izabela Putz

Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Nowym Tomyślu

Ja nie mam kłopotów z wyborem książek mam siedmioro wnuków także często kupuje im książeczki. W bibliotece miałam kiermasz książek także wybrałam ich bardzo dużo. Dla dzieci zawsze jest aktualna klasyka polska. Jest duży wybór autorów. Teraz jest dużo pisarzy młodego pokolenia. Dzieci chętnie czytają Dorotę Gellner, Wiesława Drabika. Ciekawią ich też ksiązki z serii Franklin oraz książki Barbary Sudoł pt. np. Kogutek Ziutek i gąska Lutka czy też kogutek Ziutek na Mazurach.
Pozdrawiam

Stanisława Bojarska

Gminna Biblioteka Publiczna w Nowym Mieście Lubawskim z/s Gwiździny (filia Radomno)

Ja mojej córce Marcie kupiłam „Dumę i uprzedzenie” J. Austen. Myślę, że będzie zadowolona.

Pozdrawiam

Różna Mleczak

(Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Nowym Tomyślu)

Książkę, którą warto kupić pod choinkę, szczególnie, ale nie wyłącznie, Kobiecie, jest powieść Paulliny Simons „Jeździec Miedziany” i jej kontynuacje: „Tatiana I Aleksandra” i „Ogród Letni”.

Mariusz Widawski

mentor

A dla wszystkich, którzy kochają się w fantastyce i do tego chcą zająć lekturą każdy zimowy wieczór (bowiem jest dość obszerna) polecam „Córkę Słońca” Moniki Knapczyk :-)

Agnieszka Mężyk

mentorka

Mariuszu, popieram twój wybór. Książka „Jeździec Miedziany”, to nie zapomniana lektura. Pozostałe części już tak nie wciągają. Przeczytałam ją dwa lata temu i jestem pod wrażeniem. Każdemu polecam i mója propozycja jest trafna. Pozdrawiam.
Alicja Bober
Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna Dobre Miasto im. Korczaka
Zgadzam się z Tobą Agnieszko, że część pierwsza trylogii Pauliny Simons jest najlepsza :D , ale przyznasz mi, że po skończeniu „Jeźdźca Miedzianego” trudno oprzeć się pokusie sięgnięcia po kolejne części trylogii, by poznać dalsze losy Tatiany i Aleksandra…
Mariusz Widawski
mentor
Chętnie doradziłabym wybór dpowiedniej książeczki dla małego dziecka,ale…..moi synowie są dorośli a wnucząt nie mam.
Był czas kiedy starszy będąc w drugiej klasie przeczytał wszystkie baśnie,które stały na regale w bibliotece.Dzisiaj…czyta tylko czasopisma.
Beata Czulińska
Biblioteka Publiczna im. Stefanii Popiołek w Janowcu Wielkopolskim
Aniu, polecam na prezent dla Twoje córeczki książki Wojciecha Widłaka – szczególnie serię o Panu Kuleczce http://www.pankuleczka.pl/ksiazka.htm – nie tylko świetne historyjki ale również doskonałe ilustracje, co jest szczególnie istotne w książeczkach dla najmłodszych! Bardzo dobre książeczki polskich autorów wydaje również wydawnictwo Bajka – http://www.bajkizbajki.pl/?ksiazki,1
Elżbieta Smoczyk
Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Barlinek
O rany! Dziękuję Wam wszystkim. Przez 3 ostatnie dni siedziałam wyłącznie nad tekstami do I modułu kursu i nie zaglądałam na forum. Wreszcie wszystko pojawiło się na platformie i mam trochę więcej czasi i swobody. A tu taka miła niespodzianka. Tyle propozycji!
Dziś spędziłam dobrych parę godzin czytając klasykę, czyli Kubusia Puchatka. Mała jest chora, więc wciąż czytam i czytam…
Dziękuję za pomysł na książki Fabisińskiej Liliany (nie znam tych pozycji) i innych młodych polskich autorów książek dziecięcych. Seria Franklina stoi u nas na półce, często do niej wracamy, ale chyba miłość do żółwika już mija, największy szał był jakiś rok temu. Cenię także książki wydawnictwa Bajka, niejaki „Gryzmoł” robi u nas furorę.
No a „Jeźdźca miedzianego” to chyba sama sobie kupię. Tak ostatnio się rozmarzyłam..wróciłam po długim, mroźnym spacerze po śnieżnym lesie i zamarzyłam o ciepłej kąpieli, grzanym winie, kocyku i książce…No, ale niestety musiałam układać puzzle i turlać się po dywanie. Ech… Pozdrawiam wszystkich i dziękuję.
Anna Mirska- Czerwińska
koordynatorka kursu internetowego
Dla małego czytelnika polecam wszystkie książki o przygodach Pana Kuleczki Wojciecha Widłaka. Moja córeczka mając 4 latka uwielbiała je! Teraz ma już 6 wiosen na karku i sama sobie poczytuje fragmenty. Pod choinką czekać na nią będą dwie części „Magicznego drzewa” Andrzeja Maleszki, „Co to znaczy” Grzegorza Kasdepke tłumacząca znaczenie różnorodnych powiedzeń. Szukam też książki „Bajki wierszem” wydaną w cyklu Cała Polska czyta dzieciom – egzemplarz z biblioteki był prawdziwym hitem i moje dziecko mówi fragmentami wierszy :) Trudną ją już niestety dostać.
Danuta Wiśniewska
Biblioteka Publiczna Gminy Dzierżoniów z/s w Mościsku
Dla małych mężczyzn (4-6 lat) polecam ciepłą i zabawną serię opowieści o detektywie Pozytywce napisaną dowcipnie, niezłym językiem przez Grzegorza Kasdepke. Każdy z tomów zawiera kilka opowiadań detektywistycznych, w których nieśmiały detektyw Pozytywka rozwiązuje zagadki, zmagając się jednocześnie z uciążliwym sąsiedztwem czarnego charakteru – detektywa Martwiaka. Mój syn bardzo lubił te opowiadania, ponieważ są tak skonstruowane, że zawierają jedynie wskazówki, a młody czytelnik sam dedukuje, jakie jest rozwiązanie (dołączone na końcu książki). Atutem są również niebanalne ilustracje. 
Nieco starszym polecam „Listy na wyczerpanym papierze Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory”. Do książki dołaczony jest audiobook czytany przez Magdę Umer i Piotra Machalicę.
Pozdrawiam i życzę, aby Wasz św. Mikołaj był szczodry i domyślny:)
Dorota Gołębiowska
mentorka
Dodaj swoje propozycje na ciekawą książkę pod choinkę

Skomentuj

