KULTOWE CYTATY

Przekonałam się już, że wszyscy dużo czytamy i oglądamy. Dlatego zakładam nowy wątek, w którym będziemy mogli umieszczać cytaty (myśli, powiedzonka) znane z filmów, książek, seriali, które stały się już tak znane i popularne, 
że otrzymały miano kultowych. 

 

A może macie jakieś własne propozycje, jakieś cytaty, które mogłyby pretendować do miana takowych, ale pochodzą 
z książek czy filmów, które nie są znane szerszemu kręgowi odbiorców. 
Możecie je przedstawić na forum. 

Czekam na Wasze typy. 

Moje propozycje na dziś pochodzą z filmów: Kingsajz, Seksmisja oraz serialu Allo, Allo. 

KINGSAJZ: 

– Czajnik na wrotkę i za nim!
– Daj mi agrafkę … żywcem mnie nie wezmą!
– Kingsajz dla każdego!


– Świeże macie muchy?
– Prosto z dzisiejszej pajęczynki!
– To dla mnie raz.
– Talon, proszę. Muchy tylko na talony!

SEKSMISJA:

-Ciemność, widzę ciemność!
– Kobieta mnie bije!
– Nas? Bohaterów? Prądem?!
-Liga broni, liga radzi, liga nigdy Cię nie zdradzi.
– Nie wstanę! Tak będę leżał!
– Zostawcie mnie! La, la, la.
– Jutro też wam uciekniemy!
– Samiec twój wróg!
– Dzień dobry! Zastałem Jolkę?
– Einstein? Też była kobietą!
– Czy można stąd zadzwonić na miasto? Małżonka się niepokoi! 

ALLO, ALLO:

– Ty głupia kobieto!
– Słuchajcie uważnie, bo nie będę powtarzać. 
– Zamknij się, stara wiedźmo!
– Możesz mnie teraz pocałować!
– Dziń dybry.
– Och, moje słabe serce!
– To ja, Leclerc!
– Milczeć, von Smallhousen!
– Heil Mussolini!

Niech Moc będzie z Wami (Gwiezdne wojny) 

Emilia Ciućkowska

Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna Dobre Miasto im. Korczaka

Mnie zawsze, ilekroć oglądam serial „Zmiennicy” bawi do łez scena, w której jeden z bohaterów streszcza koledze fabułę „Pana Tadeusza” (scena w pociągu). Nie cytuję, bo nie mam obecnie dostępu do tego filmu, ale gorąco polecam obejrzeć. Uznanie dla autora scenariusza za genialną parodię :D :D :D
Agnieszka Mężyk
mentorka
Dla mnie filmem kultowym jest film Marka Koterskiego „Dzień świra”. Przytoczę moje ulubione/kultowe powiedzonka z tego filmu (wybrane, bo część jest niecenzuralnych):
– Boję się rano wstać, boję się dnia, codziennie rano boję się otworzyć oczy, ze strachu przed świtem, zupełnie nie wiem, co zrobić z nadchodzącym dniem. No nie mogę (….). Mam niby jakieś obowiązki, a przecież – pustka, jakby zupełnie nie miało znaczenia czy wstanę czy nie wstanę, czy zrobię coś, czy nie zrobię (…), higiena, jedzenie, praca, jedzenie, praca, palenie, proszki, sen (…). 
– Co za ponury absurd… Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
– Jestem skrajnie wyczerpany a przecież jest rano…
Mariusz Widawski
mentor
no tak… takich cytatów jest całe mnóstwo…:)
Oobiście Seksmsje widziłam już chyba milion razy;) 

„Bocian, bocian!!! jesteśmy uratowani!!!” :D sama często go stosuję na wiosnę!;)

Aleksandra Kreczman
Gminna Biblioteka Publiczna w Gierałtowicach
A co zrobić jeśli takim ulubionych cytatów ma się więcej? ;) 
Ja do tej pory nie zapomnę miny ludzi na Wielkiej Rawce kiedy z kumplem dostaliśmy napadu głupawki po przypomnieniu sobie tekstu ” – Bardzo porządna dziewczyna. – Trudno, co robić.” Myśleli chyba, że jesteśmy na dopalaczach;) 
Ps. A z jakiego to filmu? Proszę samemu sprawdzić – nie ma tak lekko;-P
 Marcin Grabarczyk
Biblioteka Publiczna Gminy Kozienice im. Ks. Franciszka Siarczyńskiego

Szczerze mówiąc, kochanie, nic mnie to już nie obchodzi (PRZEMINĘŁO Z WIATREM, 1939)

Nazywam się Bond. James Bond (DR. NO, 1962) 

Wstrząśnięte, nie zmieszane

I’ll be back (TERMINATOR, 1984) 

Życie jest jak pudełko czekoladek (FORREST GUMP, 1994)

Houston, mamy problem (APOLLO 13, 1995)

Show me the money! (JERRY MAGUIRE, 1996)

Emilia Ciućkowska

Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna Dobre Miasto im. Korczaka

Biednemu zawsze wiatr w plecy 

-Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubańczykom

– Nie kupię kota w mroku 

– Veni, Vinci i da Vinci

– Z deszczu pod wannę 

Violetta Kubasińska (Brzydula)

Emilia Ciućkowska

Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna Dobre Miasto im. Korczaka

Marcinie, o tej porządnej dziewczynie, to cytat z „Misia” (1980), reż. Stanisław Bareja. 

Poniżej przedstawiam inne z tego filmu.

Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje prezes naszego klubu. Niech żyje nam! To śpiewałem ja – Jarząbek;

Czyli jednym słowem, przywozicie do kraju 4 kilogramy obywatela mniej? (celnik na odprawie granicznej);

Ja rozumiem, że wam jest zimno, ale jak jest zima, to musi być zimno! Pani kierowniczko, takie jest odwieczne prawo natury (palacz w kotłowni prowadzący melinę); 

Konie łby pospuszczać. Czy konie mnie słyszą?! (reżyser filmu „Ostatnia paróweczka hrabiego Barry Kenta”);

Ryszard! Wszystkie Ryśki to porządne chłopy; 

– Co jest?!
– Nic, panie kierowniku! Oczko mu się odlepiło. Temu misiu. 

Każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem szczególnym dobrem narodu (hasło propagandowe na przejściu granicznym);

Nie ma dublera dla sapera. Wesoła komedia frontowa (plakat w biurze wytwórni filmowej);

Twoje serce przypomina – piechotą zdrowiej (napis na środkach komunikacji miejskiej po ich awarii);

Za garderobę i rzeczy zostawione w szatni, szatniarz nie odpowiada (kartka informacyjna umieszczona za drzwiami 
w szatni).

Emilia Ciućkowska

Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna Dobre Miasto im. Korczaka

A ty masz jakieś ulubione cytaty? Podziel się z nami!

Skomentuj

