Motywowanie do działania

W trakcie realizacji projektu pojawia się zadanie przeprowadzenia pierwszego spotkania z grupą projektową.  Pytanie: skąd ją wziąć? jak znaleźć chętną do działania młodzież?

Witam koleżanki i kolegów bibliotekarzy po świętach .Ja myślę że motywacja przyjdzie po Nowym Roku.Ruszymy z całą mocą.
Ja mam spotkanie zaplanowane na 30 grudnia czyli jutro.Zebrałam 10 dzieciaczków od 10 lat do 16 lat.
To są najbardziej chętni młodzi w tym wieku ,na nich mogę zawsze liczyć .Napiszę po spotkaniu jak mi wyszło .
Mamy uzgodnić plan działania kto i za co ma być odpowiedzialny , wywiady ,zdjęcia ,utworzenie szaty graficznej folderu.
Gorąco pozdrawiam wszystkich .

Teresa Kondej

(Gminna Biblioteka Publiczna w Nowym Pilczynie – Łaskarzew)

Gratuluję tak licznej gromadki projektowiczów. Czy zachęcałaś owych „dziesięcioro wspaniałych” w jakiś specjalny sposób do wzięcia udziału w projekcie, czy też od razu odpowiedzieli twierdząco na Twoją propozycję? czy wybierałaś z większej grupy, czy przygarnęłaś wszystkich chętnych? :-) Czy była to tylko zachęta słowna czy również ogłoszenie, plakat, itp. Czy są to stali bywalcy Twojej biblioteki, czy uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły, a może jeszcze inaczej? Pozdrawiam :)

Agnieszka Mężyk

mentorka

Uważam, że najtrudniej jest zacząć, ale zacząć w sobie/od siebie, czyli przekonać siebie do działania. Najczęściej bariery/wstrzymywacze tkwią w nas, a nie w zewnętrznym świecie. Wiara w siebie, w sens i celowość własnego działania potrafi czynić cuda, nawet tam, gdzie te cuda są potencjalnie niemożliwe. Dlatego tak ważne jest pozytywne nastawienie do działania. Wszystko rozgrywa się w naszej głowie :). Coś, co trudnym nie jest, coś, co przychodzi zbyt łatwo, nie daje większej satysfakcji ani zadowolenia. Tak naprawdę to motywuje nas dążenie do celu, a potem dopiero cel. Bardziej inspiruje potencjalny sukces niż sam sukces.

Mariusz Widawski

mentor

Witam ,to są moi najbardziej działający uczestnicy biblioteki. Mam taki klub który nazywa się 4- H,Żuczki

Dzieci biorą udział w różnych konkursach ,plastycznych ,organizujemy akademie itp.
Napisałam ogłoszenie ,a raczej zaproszenie że w Bibliotece jest realizowany taki program ,,Ślady Przeszłości”
Dziś przyszły na spotkanie ,przyniosły ze sobą stare zdjęcia .Wybrałyśmy część tych zdjęć ,mamy ich opisać .
Wybrane są dziewczynki ,które pójdą na wywiad ,do najstarszych mieszkańców naszej miejscowości .
Są na razie zachwycone ,a jak nam to wyjdzie to zobaczymy .Jutro mam wolny dzień ,bo piątki mam wolne a w soboty pracuję.

Teresa Kondej

(Gminna Biblioteka Publiczna w Nowym Pilczynie – Łaskarzew)

Teresko, zaciekawiłaś mnie swoimi działaniami, dlatego pozwól mi drążyć temat dalej :-) Co przedstawiały zdjęcia, które wyselekcjonowaliście? o co będziecie pytać najstarszych mieszkańców Waszej miejscowości? Skąd nazwa 4 H Żuczki? Mam z tą nazwą osobiste wspomnienia. Pamiętam bowiem, że tak nazywała się grupa młodzieży, która założyła „Muzeum pod strzechą” w pewnej wiejskiej szkole, w której rozpoczynałam pracę polonisty zaraz po studiach :-)
Pozdrawiam 
Agnieszka Mężyk
mentorka
Witam wszystkich, tak naprawdę to mi się bardzo podoba zaglądać na forum bibliotekarzy .Bardzo się bałam.
A teraz coraz sprawniej mi to idzie,dzięki mentorowi .Klub 4-H Żuczki nazywa się dla tego że te owady są pracowite . 
Tak stwierdziły same dzieci .My współpracujemy z Doradztwem Rolniczym i te kluby są nadzorowane przez ich instruktorów.
Spotykamy się w Bibliotece dzieci uczą się robić różnych sałatek ,haftowania ,dekorowania stołu,pieczenia gofrów,babeczek.
Robimy kwiaty z bibuły ,układanie kompozycji z kwiatów suchych i świeżych i wiele innych rzeczy .
Naszym logo jest koniczynka zielona.A teraz do wracam naszego projektu .Zdjęcia te które już mamy ,są to stare fotografie .
Pogrzeb jak trumna jest na wozie ustawiona drabiniastym i ciągnie koń.Poświęcenie pól na wsi, ślub młoda para .
Komunia święta jak dziewczynki były ubrane i chłopcy.Domy pod strzechą .Mam takie zdjęcie koń ciągnie wóz na drewnianych,
kołach to jest bardzo stare zdjęcie bo to pradziadek mojego męża .Cały czas zbieramy ,sołtys wsi zaoferował się że dostarczy
bardzo dużo abym wybrała takie które będą odpowiadać.Wywiad ma polegać na tym aby jak najwięcej uzyskać wiadomości.
O naszej wiosce ,jak ci ludzie pamiętają dawne lata jak chodzili do szkoły ,może mają jakieś fotografie z tamtych lat .
Oni byli i brali udział w czasie wojny bo mają ponad 87 lat.Myślę że to kopalnia wiedzy.Myślę sobie że to ma być taki folder.
Ocalić wieś od zapomnienia .Lub wieś w starej fotografii .Pozdrawiam wszystkich :)

Teresa Kondej

(Gminna Biblioteka Publiczna w Nowym Pilczynie – Łaskarzew)

Witam wszystkich.
Moi klubowicze przyszli na spotkanie MKF-u po wielu rozmowach, słowach zachęty. Niektórym bardzo spodobał się pomysł pracy z filmem.
Przygotowałam dla członków klubu prezentację na temat tworzenia i działalności DKF-u.

Alicja Goryńska

Biblioteka Publiczna im. J. Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim

Suuuuuuuuper Alicjo!!!! Gratuluję :D . Pierwsze koty za płoty. Będzie dobrze. Przekonasz się. Tak, jak wielokrotnie już o tym mówiłem, czy pisałem, nie chodzi nam o masowość, lecz elitarność spotkań klubowych, na które będą przychodzili Ci, którzy nie do końca wiedzą, że film czują, bo na razie wiedzą, że go lubią. Bardzo ciekawy jestem Twojej prezentacji, którą przygotowałaś na pierwsze spotkanie z młodzieżą. Może mi ją pokażesz?

Mariusz Widawski

mentor

Dziękuję Teresko za wyczerpujące informacje. Temat, który realizujecie brzmi bardzo ciekawie a materiał, o którym wspomniałaś zapewne zainteresuje społeczność lokalną. Mnie już zainteresował i poczułam się jakoś tak nostalgicznie…. – te konie, wozy, pola :-)
Alicjo, zatem rozmowy i zachęty to jeden ze skutecznych sposobów na przyciągnięcie uwagi użytkowników biblioteki. Gratuluję! Nic dziwnego jednak, skoro miejsce, w którym się spotykacie wygląda naprawdę przytulnie i miło a przy tym nowocześnie. Czy mam rację? Wspaniale, że postarałaś się o dodatkowy bodziec – prezentację. Zapewne miała swój udział w sukcesie „naboru” :-)
Pozdrawiam,

Agnieszka Mężyk

mentorka

Skomentuj

